Tokaj – Taktaharkány ök. 3621 sz. út 33+344 km szelvényében lévő Taktaharkányi Takta-híd, Felújítási terve

A hídszerkezet a jelenlegi kialakításában 1962-ben épült meg, annak a gyakorlatnak köszönhetően, hogy az újszerű technológiákat kisebb nyílású hidakon próbálták ki. Ez a híd a tiszafüredi Tisza-híd előkisérletének tekinthető. A híd az akkori hazai gyakorlattól eltérően több újdonságot is tartalmazott, mint pl. a nagyszilárdságú feszítőcsavaros kötések-, a hegesztett-zárt szelvényű rudak-, a szélrácsok nélküli főtartó szerkezet-, és a hossztartó nélküli pályaszerkezet alkalmazását. A hídfők szintén egyedi kialakításúak. Ma már elmondható, hogy annak ellenére, hogy a zárt szelvényű rudak alkalmazása nem bizonyult megnyugtató és követendő kialakításnak, a hídon alkalmazott legtöbb újítás (elv) sikeresen vizsgázott (pl.: a szélrács és hossztartó nélküli pályaszerkezet).

A 2014. évi fővizsgálat alkalmával a főtartó alsó övrúdjainak egyes alkotólemezein nagymértékű korróziós szelvényfogyásokat mértek. Ezen kívül a főtartó rácsrúdjai is kontaktkorrózió miatt veszélyeztetettek, az acélszerkezet bevonatrendszere elérte tervezett élettartamát. A hídfők mögötti kiegyenlítő lemezek az elégtelen vízelvezetés miatt aláüregelődtek, az előrézsű megbomlott. A felújítási terv a pályalemez szigetelés és burkolatcserén kívül ezen hibák kijavítását is tartalmazza.

Főbb hídparaméterek:  
híd szabad nyílása: 30,0 m
kocsipálya szélessége: 7,00 m
szerkezeti magasság: 1,12 m
hálózati magasság: 3,90 m

1  | 2  | 3  | 4  | 5 »

magunkról tevékenységek munkatársak referenciák állásajánlatok kapcsolat GDPR

MSc Mérnöki Tervező és Tanácsadó Kft. » 1115 Budapest, Sárbogárdi út 16. » telefon: +36 20 777 0120