Cuhai – Bakony – ér hídja
A jelenlegi híd a vasútvonal 473+45 hm szelvényében helyezkedik el, kis sugarú ívben (R=280 m) fekszik. Az 1902-ben épült híd szabad nyílása 10,0 m, felszerkezeti rendszerét tekintve kéttámaszú, felsőpályás, gerinclemezes szerkezet.
A tervezett műtárgy, egy 16,50 m szabad nyílású, szegélybordás vasbeton lemezhíd, melyen az ágyazat folyamatosan halad majd át. A nyílásméret növelésével lehetővé válik a jelenlegi szerkezettől mintegy 30-re található, 4,0 m nyílású, tartóbetétes vasbeton teknőhíd kiváltása. A tervezett híd átveszi mindkét jelenleg egymáshoz közel fekvő műtárgy funkcióját.
Főbb hídparaméterek: | |
támaszköz: | 17,30 m |
szerkezeti magasság: | 1,30 m |
tervezési sebesség: | 60 km/h |
sínrendszer: | 54 E2 |
Gerence – patak hídja
A jelenlegi híd 1949-ben épült. A vasútvonal 788+42 hm szelvényében elhelyezkedő, felsőpályás, gerinclemezes felszerkezetű híd helyben épül át. A meglévő szerkezetek egészen a síkalap felső síkjáig elbontásra kerülnek, a tervezett híd cölöpalapjai a meglévő, bent maradó síkalap köré kerülnek lemélyítésre. A tervezett 14,0 m nyílású híd felszerekezeti rendszerét tekintve ágyzatátvezetéses, szegélybordás vasbeton lemezhíd.
Főbb hídparaméterek: | |
támaszköz: | 14,80 m |
szerkezeti magasság: | 1,25 m |
tervezési sebesség: | 120 km/h |
sínrendszer: | 54 E2 |