CSONGRÁDI PONTONHÍD felújításának tervezése
A hazai viszonylatban egyedülálló, ideiglenes jellegű átkelés alépítményei 1949-ben, felszerkezetei 1956-ban épültek. A 19 nyílású szerkezet 20 db alátámasztásából, 11 fix-járom, a többi zárt-fedélzetű ponton. A felszerkezet kéttámaszú tartórácsok sorából áll, összhossza 199 m. Az acél anyagú felszerkezet és az alépítmények a háborús hídhelyreállítások utáni, bontott anyagok felhasználásával épült.
A jelentősen leromlott műszaki állapotú szerkezeten, a biztonságos üzemeltetés feltételeinek megteremtéséhez, az alábbi elemek cseréjét/helyreállítását terveztük:
- felszerkezetek pályatartóinak hídtengely irányú mozgását szabályozó, letört akadékjainak és elmozdult sarulemezeinek cseréje,
- medernyílások pályatartóinak gyámolítását szolgáló, korrodált feszítőművek cseréje,
- dilatációk cseréje,
- korróziós és mechanikai sérülések javítása.
Főbb hídparaméterek: | |
híd nyílásbeosztása: | 9,49+9,04+6x9,20+2x13,40+13,16+3x13,40+ |
2x9,20+9,04+9,20+9,04 m | |
híd szélessége: | 3,80 m |
szerkezeti magasság: | 0,34 m – 1,52 m |
cserélendő acélanyag mennyisége | 51 t |