ALGYŐI VASÚTI TISZA-HÍD MEDERNYÍLÁS PÁLYASZERKEZETÉNEK ÁTÉPÍTÉSE

Az Algyői Tisza-híd medernyílása egy kéttámaszú, alsópályás, csonkaszegmens alakú rácsos szerkezet. Az 1960-ban épült szerkezet pályaszerkezete hagyományos, nyíltpályás rendszerű. A hossztartókra, szegecselt acél keresztaljak ültek fel, melyekre a közvetlen sínleerősítés GEO lemezeit hegesztéssel rögzítették. A keresztaljak felső övén a hegesztésekből repedések indultak ki. A forgalom biztonsága érdekében emiatt sebességkorlátozást kellett bevezetni.

Az optimális vasúti pályaszerkezeti rendszer kiválasztásához Döntéselőkészítő tanulmányterv, majd ez alapján Kiviteli tervdokumentáció készült. Az átépítést 2011-ben hajtották végre. Az átépítés keretén belül megvalósult a keresztaljak cseréje, a hossztartók felső öveinek korrózió miatti helyreállítása, a vasúti felépítmény átalakítása (rugalmas ágyazású, folyamatos alátámasztású 54-es sínrendszerre), a vasúti hossz-szelvény korrekciója. A mederhídi felépítmény csere folyományaként, a csatlakozó ártéri szerkezeten elhelyezett síndilatációs készülékek cseréjére is sor került. A kiviteli terv részeként elvégeztük a meglévő és beépülő szerkezeti elemek H.4./2000 Utasítás szerinti statikai felülvizsgálatot.

Főbb hídparaméterek:  
A mederszerkezet támaszköze: 104,40 m
Szerkezeti magasság: 1,23 m
Főtartók tengelytávolsága: 5,20 m
Hossztartók tengelytávolsága: 1,80 m
Beépített acélanyag mennyisége: 75 t

« 6  | 7  | 8  | 9  | 10 »

magunkról tevékenységek munkatársak referenciák állásajánlatok kapcsolat GDPR

MSc Mérnöki Tervező és Tanácsadó Kft. » 1115 Budapest, Sárbogárdi út 16. » telefon: +36 20 777 0120