ALGYŐI VASÚTI TISZA-HÍD MEDERNYÍLÁS PÁLYASZERKEZETÉNEK ÁTÉPÍTÉSE
Az Algyői Tisza-híd medernyílása egy kéttámaszú, alsópályás, csonkaszegmens alakú rácsos szerkezet. Az 1960-ban épült szerkezet pályaszerkezete hagyományos, nyíltpályás rendszerű. A hossztartókra, szegecselt acél keresztaljak ültek fel, melyekre a közvetlen sínleerősítés GEO lemezeit hegesztéssel rögzítették. A keresztaljak felső övén a hegesztésekből repedések indultak ki. A forgalom biztonsága érdekében emiatt sebességkorlátozást kellett bevezetni.
Az optimális vasúti pályaszerkezeti rendszer kiválasztásához Döntéselőkészítő tanulmányterv, majd ez alapján Kiviteli tervdokumentáció készült. Az átépítést 2011-ben hajtották végre. Az átépítés keretén belül megvalósult a keresztaljak cseréje, a hossztartók felső öveinek korrózió miatti helyreállítása, a vasúti felépítmény átalakítása (rugalmas ágyazású, folyamatos alátámasztású 54-es sínrendszerre), a vasúti hossz-szelvény korrekciója. A mederhídi felépítmény csere folyományaként, a csatlakozó ártéri szerkezeten elhelyezett síndilatációs készülékek cseréjére is sor került. A kiviteli terv részeként elvégeztük a meglévő és beépülő szerkezeti elemek H.4./2000 Utasítás szerinti statikai felülvizsgálatot.
Főbb hídparaméterek: | |
A mederszerkezet támaszköze: | 104,40 m |
Szerkezeti magasság: | 1,23 m |
Főtartók tengelytávolsága: | 5,20 m |
Hossztartók tengelytávolsága: | 1,80 m |
Beépített acélanyag mennyisége: | 75 t |